У рамках мистецтва 20-х років ХХ століття ясно і виразно виявляється тяжіння до станкового живопису. У 1925 році на першій своїй виставці організовується художнє об’єднання молодих художників – Товариство станковістів (ОСТ). Один з членів-засновників ОСТа – О.А. Лабас, разом з О.Г. Тишлером, О. Дейнекою, Ю. Піменовим, Д. Штеренбергом затверджував станкове мистецтво, в якому сучасний зміст виражався в гострій художній формі.
Народився Олександр Аркадійович Лабас в 1900 році в Смоленську. У дитинстві займався у приватній студії смоленського художника Віталія Мушкетова. У 1910 році сім’я переїздить до Риги, а згодом до Москви, де впродовж 1912 – 1917 років О.А. Лабас вчився в Строганівському художньому училищі. У 1916 році він також відвідував приватну студію Іллі Машкова, а в 1917 році – вільні художні майстерні, де вчився у Петра Кончаловського. У 1922 – 1925 роках належав до художньої секції «Культур-Ліги» в Москві. Дві живописні роботи О.А. Лабаса «Автопортрет» і «Московський трамвай» надійшли в 1979 році з Москви, з авторської майстерні. Вони належать до раннього періоду творчості художника. Інтенсивне життя міста, нова техніка, дух епохи перенесені на полотно в міському пейзажі «Московський трамвай», датованому 1939 роком. Невеликий, але дуже виразний «Автопортрет», створений у 1933 році. Модель – сам художник, злегка повернувши обличчя до глядача, він уважно і допитливо дивиться з полотна. У портреті автор ставить перед собою завдання розкрити характер, внутрішню суть і, звичайно ж, особливості вигляду портретованого. Композиція, колорит залежать від цього і служать віддзеркаленню поставленої мети. Робота виконана з досить ретельно виписаними деталями, що, загалом, не типово для творчої манери О.А. Лабаса. У грудні 2007 – січні 2008 роках обидва твори О.А. Лабаса експонувалися в Національному художньому музеї (Київ) на виставці «Культур-Ліга. Художній авангард 1910 – 1920-х років». Здійснення проекту було присвячене до 90-річчя створення в Києві художньої секції «Культур-Ліги».